05 January 2010

mimpi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

1. Saja aku nak mengisi masa dengan menulis kisah mimpi aku yang xpenah aku alami seperti tu. Malam yang lepas asyik aku tido aku termimpi. Kisahnya xla brapa nak ingat sangat tapi yang dapat aku ingat ialah manusia jadian yang mengganas. Aku xtau nak panggila apa benda tu, samada manusia jadian, binatang atau benda lain. Aku panggil 'benda' la, senang nak cerita.

2. Aku berasa macam aku menontong wayang pun ada sebab terasa lama di dalam mimpi tu. Benda tu mengganggu aku, dan agak ganas. Sikapnya jenis menerkam orang. Dia mahu menerkam aku. Dalam mimpi rasa takut jugak. Masa benda tu datang nak menerkam aku, dalam hati aku suruh menyebut nama Allah atau berzikir, tapi mulut aku rasa kaku sangat dan susah nak keluarkan suara. Akhirnya aku cub a dan berjaya melaungkan kalimah syahadah dengan kuat.

3. Semasa diakhir kalimah syahadah tu aku tersedar dari mimpi. Jam waktu tu pukul 3.22pagi. Roomate aku juga tersedar dari tidur dari laungan syahadah aku itu. Dari situ aku sedar laungan syahadah tu benar2 keluar dari mulut aku. Rasa syukur juga aku sbb nama Allah masih dibibir aku. Mungkin mimpi tu sebagai peringatan kepada aku. Allahuakbar.

sekian...

Zulkarnain bin Jalauddin

3 comments:

Elle.y.n said...

ni mesti kes tdo xbace doa+basuh kaki..huhu

MomTom said...

selalu gak jd mcm tu
mungkin x serupa, tp lebey kurg r

Fatihah said...

hmm..sy pon penah gk rse mcm mimpi yg lebih kurang...sejak kt UM ni kerap la gk..dlu x penah..die mcm kite kene TINDIH rsenye...sbb tu xleh nk kuakn sore...kite spt kene lwn tp dlm tdo..last2 kite terbangun bile kite da laungkn kalimah Allah..sy slalu sebut ALLAAHUAKBAR time lepaskn diri...tp prasaannye serius takut...