31 December 2009

2010

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

1. Alhamdulillah aku selamat sampai di Kedah. Aku bertolak dari KL tadi pukul 5 petang dan selamat sampai kul 10 malam. Sebelum aku bertolak balik ke Kedah aku sempat keluar ke Pusat Bandar (KL) untuk belikan jam tangan untuk adik aku. Aku lalu depan Dataran Merdeka lihat ada persedian pentas untuk sambutan tahun baru 2010.

2. Sampai dirumah aku lihat sambutan itu dikaca telivisyen sahaja. Aku diberitahu oleh mama aku di Sungai Petani (SP) jalan ditutup semperna sambutan tahun baru. Diberitahu mama di SP mereka adakan forum perdana dan solat hajat semperna tahun baru. Solat hajat tu dilakukan di atas jalan raya sbb tu jalan SP ditutup. Cukup beza sambutan di Dataran Merdeka dengan SP.

3. Apa pun kita pikir kita nilai. Selamat tahun baru. Buang yang keruh, ambil yang jernih.

Zulkarnain Bin Jalauddin

No comments: