20 January 2010

first time interview


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

1. Hari ni aku berkesempatan pi career talk dari national semiconductor. Talk tu mula pagi dan sejam lepas tu terus walk in interview berlansung. Masa dalam talk tu penemuduga tu cakap
datang pakai kasual pun boleh. Tapi aku nampak macam nak pancing ja.

2. Aku balik bilik semula lepas abis talk tu. Aku siapkan resume aku, edit sikit2 ja. Pastu print out siap2 terus pi tunggu turn interview. Lama gak tunggu. Aku sabar jela dan berdebar jugak la. Bila tiba turn aku, bedebar aku terus hilang bila aku dah masuk mengadap interviewer. Lega rasa..hehehehe.

3. Habis je interview hati ku bercakap, pandai jugak aku cakap ingeris ni..hahaha..siap gebang2 lagi dalam interview tu..hahaha..bukan apa, aku nak ambil pengalaman interview. Dapat xdapat tu letak tepi dulu, yang penting mencuba. Doa2kan aku semoga dapat..hehehe..

sekian...

Zulkarnain bin Jalauddin

2 comments:

Anonymous said...

interviewer tanye ape? good luck!

nurliani said...

hahahha.pengalaman..pengalaman tu penting!good luck! =)