29 December 2009

AS 1M

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera

1. Aku baru dapat tahu sebentar tadi bahawa semua pelajar tahun 1 akan menerima RM100.00 untuk pembukaan akaun Amanah Saham 1Malaysia (AS 1M). Borang AS 1M sedang atau telah diberikan pada pelajar2 berikut dan mereka di kehendaki menyerah borang tersebut di KPS pada esok pagi.

2. Ini semua atas inisiatif kerajaan untuk memperkenalkan AS 1M serta dapat mendidik pelajar2 untuk menabung. Satu langkah yang bagus dan bijak. Pelajar2 terutama pelajar tahun pertama perlu mengabil kelebihan ini dengan bijak dan terus menabung ke dalam AS 1M. AS 1M ni di jamin oleh kerajaan dan anda tidak akan rugi.

3. Kepada pelajar tahun pertama juga lakukan simpanan dari sekarang, jgn terlalu enjoy mcm aku, hehehe. Kelak anda akan tahu kebaikan berjimat cermat dan menabung. Bagi sapa yang belum ambil borang tu cepat2 la, jgn tunggu lagi, kami pelajar2 senior hanya mampu melihat dan memberi sokongan..hehehe

sekian...

Zulkarnain Bin Jalauddin

3 comments:

nurliani said...

bestnyaaa
knp time kita xdak ha??

Unknown said...

ini lah dunia...kdg2 x adil untuk kita....hahaha....zaman kita xda plak camni...ini membuatkan aku berhasad dengki ni...hahaha

Zulkarnain said...

aku pun tertanya2 kenapa kita xdapat? huhu, xder rezeki kot..terima je la. hari ni hari depa nnti mungkin hari kita pulak..