02 February 2009

macam mana negara nak maju???

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

harini aku nak menulis tentang politik sikit..sekarang politik malaysia makin hari makin carca marba..tiap-tiap hari berpolitik..aku xpaham sungguh..politik sebenarnya baik tapi di Malaysia ni dah menjadi terlalu kotor, dah kurang bersihnya, banyak yang kotor..

baru-baru ni seorang adun Bota dari UMNO/BN telah lompat parti ke PKR. harini plak dengar citer dua adun PKR merangkap EXCO kerajaan negeri perak hilang, dan timbul spekulasi bahawa mereka berdua akan berhijrah ke dalam UMNO/BN..macam-macam politik ni..nampak seperti nak balas dendam pun ada.

cukupla dengan PRU 8 Mac, PRK Permatang Pauh, PRK Kuala Terengganu..sekarang lebih baik sama-sama tumpukan kepada pentadbiran, sama-sama la ganding bahu untuk majukan negeri dan negara kita Malaysia ni..kalau hari-hari kita dok berpolitik sampai bila pun negara kita xkan maju.

aku tahu semua rakyat Malaysia sayangkan negara kita ni, xkirala kerajaan ke, pembangkang ke, semua sayangkan negara, kalau tidak masakan boleh dipilih menjadi wakil rakyat..lupakan sengketa politik tumpukan pada pentadbiran..yang pembangkang tegur kerajaan mana yang xkena, yang kerajaan laksanakan tanggungjawab dengan sempurna..

dah banyak negara dah kedepan tinggalkan kita dari segala bidang..contohnya ekonomi..dulu kita dihadapan sekarang ada negara yang dulu berada dibelakang negara kita dah pintas negara kita..kenapa jadi macam tu??? antara sebab negara kita ketinggalan ialah terlalu banyak amalan rasuah berlaku dan lagi satu negera kita ni xhabis-habis dok berpolitik ja kerjanya..

sama-sama kita renungkan...

sekian...
ZULKARNAIN BIN JALAUDDIN

No comments: