21 January 2009

pilihanraya kampus di UM

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Pertamanya aku nak ucapkan tahniah kepada Pro M yang telah bejaya memenangai PRK di UM walaupun menang dengan majoriti mudah tapi ni adalah satu peningkatan yang baik. Dah sehari berlalu PRK UM dan semua keputusan dah di ketahui umum. Bagi yangbelum tahu tu pandai-pandaila cari sendiri. Zaman sekarang mudah, guan tenet ja..

Sekalung tahniah juga kepada calon yang telah menang xkirala dari Pro M atau Gerak..Lakukan tanggungjawab anda dengan sebaik-baiknya..Kepada yang tewas usaha lagi, jgn putus asa, teruskan perjuangan anda, mungkin ada hikmah di sebalik kejadian ni.

PRK di UM kali ni panas juga..Sampai ada kes dua kepala babi dalam surau API. Sungguh tak bertanggungjawab dan tak bertamadun langsung org yang buat tu..Aku marah betul bila dapat tahu tentang berita ni..Kepada calon yang menang dalam PRK kali ni dan bakal menerajui pimpinan di UM aku harap dapat berusaha menyelesaikan isu ni..

Jangan biarkan pekara mcm ni berlaku lagi..Dulu dah berlaku dah kt surau Kolej kediaman kedua,surau kena conteng dan al-Quran dikoyak, kali ni jadi pulak kat surau API..memalukan. Yang aku heran kenapa semua berita ni nak dirahsiakan? dimana sensitiviti org Islam klu pekara tu dirahsiakan?? perkara ni langsung xkeluar di dada akhbar utama dan tv tempatan. Malaysiakini dan harakahdaily ada melaporkan pekara ni..

Kepada bakal-bakal MPMUM tahun ni, pastikan pekara mcm ni xberulang dan tunjukkan kuasa pelajar. Sesungguhnya mahasiswa mampu memimpin menjadi yang terbaik..Jgn dengar cakap orang politik yang mengatakan mahasiswa sekarang lemah, tapi mereka xsedar, kerana merekalah sifat kepimpinan mahasiswa tenggelam..

sekian...
Zulkarnain Jalauddin

No comments: