07 September 2008

36 000 lagi tiket bus untuk raya

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA...

berita yang agak baik kepada kita semua yang ingin pulang beraya di kampung terutama sekali kepada perantau yang sedang menuntut ilmu di negeri orang mcm aku ni...transnasional menyediakan 36000 tiket bas untuk balik raya untuk perjalanan ke utara,timur dan selatan..kepada yang belm beli tiket tu pi la beli cepat2, sempat lagi..esok baru start jual tiket tu..

bayak lagikan tiket bus yang boleh dijual..sampai 36 000..sebelum kerajaan luluskan surcharge persatuan pengusaha bas ugut xnak sediakan bas tambahan..bila kerajaan luluskan kenakan surcharge 30% depa kata still xcukup dengan kenaikan tu..depa bagi alasan plak bas xcukup pulak, banyak bus yang xnak buat bas tambahan..pastu kerajaan bg subsidi minyak 9000 liter minyak kepada bas..bas terus cukup..siap ada banyak lagi..apa cerita??

aku menghargai pengorbanan kerajaan dan berterima kasih cuma bagi pendapat aku la, kerajaan sepatutnya tidak takut dengan desakan pengusaha bas..kenapa mesti kenakan surcharge 30% kepda pengguna yang boleh dikatakan agk membebankan?? dan selepas itu memberi pula subsidi minyak kepada pengusaha bas...sepatutnya kerajaan kena lebih awal memberikan subsidi minyak itu kepada pengusaha bas dengan tidak mengenakn surcharge..

ini memberi keuntungan kepada mereka dan keperitan kepada pengguna yang terpakasa mengeluarkan wang lebih untuk membeli tiket bas...sama2 kita renungkan..

sekian....
dari ZULCAR9

No comments: