28 May 2008

part time

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA....
semalam adalah hari ke-2 aku mula bekerja part time kt pizza-hut bangsar..aku,elie,sham kerja sekali kt pizza-hut kt situ..semalam jugak kami dapat baju pizza untuk pakai masa waktu keja kt situ..aku mula masuk keja semalam kul 2petang.aku ingat keja sampai kul 10malam je tapi kena keje sampai closing kul 12malam.xpala awal lagi,jadual keje pun x kuaq lagi.sebelum mula keje tu kami bertiga kena hafal menu2 kt pizza tu n kena tau mcm mana nak amik order kt customer..susah jugak la nak amik order tu sbb kena guna ayat2 skema..aku ni dah la stail slumber sikit..tp apa pun kena ikut la sbb tu polisi pizza..untuk semalam aku xder amik order lagi sbb aku x confident lagi,maybe lepas ni la..aku cuma amik bil(resit),setting meja,angkat pinggan2 customer,pendek kata keja yg mudah2 la..maklumla baru blajaq..hehe

aku keja part time pizza ni saja nak isi masa lapang aku.sepatutnya time ni semua budakU cuti,tapi aku buat short sem.aku amik satu subjek je,kelas pun hari isnin n jumaat je..keja kt situ dapat la sejam RM3.80.makan pizza tanggung..best gkla keja situ,semua org yg keja kt situ spoting n ramah..xkekok nak bantu kami yg baru ni.dari situ aku n kawan2 aku blajaq..byk lagi yg nak kena blajaq.

semalam aku keja sampai closing,sama2 abis keja dengan bdk2 pizza yg len termasukla yg dah lama keja kt situ..lepas je closing depa ajak pi minum2,aku,eli,sham layan je.ingat nak minum je sbb nak save duit,pastu depa suruh order makan,depa kata depa byaq..mmg depa order macam2,nak makan ke melantak,aku pun xtau.pastu aku teringat semalam 27 mei,maybe depa semua dh dapat gaji sbb tu blanja kami semua..aku rasa xterpinggir bila keja kt situ..hari ke-2 pun dah rapat..best.aku harap hari2 yg mendatang pun macam tu,still rapat dengn depa semua..

kepada kwn yg dok saja tu jomla join keja part time kt pizza bangsar..hehehe..jgn niat nak cari duit,tp nak cari pengalaman..doakan kejayaan aku sepanjang keja kt pizza-hut bangsar tu..=)

3 comments:

Anonymous said...

hehehehehhe.kawan ak ni dh berjaya ada blog erk.bagus2.teruskan usaha anda menuju puncak

daLYaLaMHa said...

zul..dah ade blog=)
nway, keje kat piza ke?
wahh..rajen nya~
nnt kalo jmpa aku kat mines, kena blanja aku nih..hehehe..

Anonymous said...

waa..
nnt ak ngn izat g kaco..
hahahhah..