20 August 2009

Putar belit: Nik Aziz mahu saman akhbar



salam..

tiap kali tiba ja piliharaya tak kira sama ada pilihanraya kecil atau besar, ada je tok guru kena hemtam..kenyataan tok guru selalu di putar belitkan oleh akhbar-akhbar harian malaysia ni..dulu ada dah akhbar-akhbar ni mintak maaf tapi masih tak serik lagi..

tok guru selalu sebut umno ubah dasar..berkali-kali dia sebut, tak jemu dia sebut hal 'umno ubah dasar kepada dasar islam.' kenapa pemimpin kita begitu degil malah ada yang dengan lantang kata tok guru jahil..sebenarnya orang yang kata tok guru jahil dialah yang paling jahil..tak sedar ke dasar yang didukungnya itu sekular???agama dan politik dipisahkan.nabi kita pun tak ajar macam tu.tok guru sayang kita semua, dia nak kita semua letakan agama di atas dan politik dibawah serta sebatikan.

ramai sangat yang hentam tok guru, ada yang golongan terpelajar, naib-naib chancellor universiti juga tak terkecuali..ada yang kata pas gila kuasa, sanggup lakukan apa saja untuk dapat jawatan.pendapat aku ya, memang betul pas gila kuasa, sebab apa gila kuasa? sebab dengan ada kuasalah kita dapat mencorakan negara ni dengan dasar islam, tanpa kuasa bagaimana nak laksanakan dasar-dasar tu.kuasa yang ada pada pemimpin sekarang enggan melaksanakan dasar islam, dan pas pasti gila kuasa dan akan rebut kuasa itu dengan cara bertamadun untuk laksanakan dasar-dasar islam.

kadang-kadang aku heran, bila pembangkang cakap cepat ja orang-orang ni melenting, tapi bila dalam organisasi umno ada bermain politik wang atau kata sebenar RASUAH tak dak pulak mereka ni nak melenting, adakah orang-orang ni terima dan menghalalkan perkara tu berlaku.semua gila kuasa, sama macam pas juga gila kuasa tapi yang bezanya gila kuasa dalam umno untuk dapatkan kepentingan diri atau jawatan tertentu.

umno berubahlah.dasar sekular buangkan sahaja, balik kepada dasar islam..dalam umno ada ramai orang melayu yang beragama islam, tak malukah anda bila bergelumang dengan rasuah.??
usahla menghentam orang lain, muhasabah diri lagi baik.

sekian..

ZULKARNAIN BIN JALAUDDIN

No comments: